Președintele interimar Ilie Bolojan a promulgat, luni, legea care acordă facilități firmelor ce angajează victime ale violenței domestice sau traficului de persoane. Facilitățile vor fi acordate doar dacă victimele sunt angajate pe o perioadă minimă de un an și jumătate.
Măsura face parte dintr-un demers mai amplu de protecție socială și reintegrare a victimelor violenței domestice în societate. Astfel, companiile care încadrează persoane care au fost victime ale abuzurilor vor beneficia de reduceri la contribuțiile sociale și alte stimulente fiscale.
Actul normativ modifică şi completează Legea nr.76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă, în sensul introducerii ca beneficiari ai acestei legi şi a persoanelor care nu au loc de muncă şi sunt victime ale violenţei domestice sau traficului de persoane, în scopul includerii acestora în categoria persoanelor şomere pentru care angajatorii primesc lunar, pe o perioadă de 12 luni, o sumă în cuantum de 2.250 lei, cu obligaţia menţinerii raporturilor de muncă sau de serviciu cel puţin 18 luni.
Potrivit actului normativ, persoanele care sunt victime ale violenţei domestice protejate prin ordin de protecţie sau sunt victime ale traficului de persoane vor fi incluse în categoria beneficiarilor care îşi caută un loc de muncă în temeiul Legii nr.76/2002, în scopul facilitării accesului pe piaţa forţei de muncă şi reintegrarea socio-profesională a acestora.
De asemenea, aceste persoane, precum şi cele care desfăşoară activităţi în mediul rural şi nu realizează venituri lunare sau realizează venituri mai mici decât valoarea indicatorului social de referinţă în vigoare şi care sunt înregistrate la agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă vor beneficia, în mod gratuit, de servicii de formare profesională.
Conform legii, angajatorii care vor încadra în muncă, pe perioadă nedeterminată, şomeri în vârstă de peste 45 de ani, şomeri care sunt părinţi unici susţinători ai familiilor monoparentale, şomeri de lungă durată, tineri care nu sunt încadraţi profesional şi nu urmează niciun program educaţional sau persoane victime ale violenţei domestice sau traficului de persoane vor primi lunar, pe o perioadă de 12 luni, pentru fiecare persoană angajată din aceste categorii, o sumă în cuantum de 2.250 lei, cu obligaţia menţinerii raporturilor de muncă sau de serviciu cel puţin 18 luni.
Mihai stătea aplecat deasupra chiuvetei, sprijinindu-și palmele de ceramica rece. Apa curgea, luând cu ea…
Semnul lui Kussmaul: când gâtul îți poate „spune” mai mult decât crezi Uneori, corpul oferă…
George Simion îl acuză pe Nicușor Dan că ar plănui să scoată AUR în afara…
Mulți români se întreabă ce se întâmplă cu anii de muncă și contribuțiile plătite dacă…
Judecătoarea Diana Nicoleta Costea de la Tribunalul Bucureşti susţine că nu există nicio dovadă că…
Șeicul Omar avea patruzeci și doi de ani. Deținea mai multe companii mari, locuia într-un…